Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
9–13 червня 2025 року Національна школа суддів України провела підготовку для підтримання кваліфікації суддів місцевих загальних судів та помічників суддів місцевих загальних і апеляційних судів кримінальної спеціалізації. Участь у навчанні взяли понад 200 осіб з усіх регіонів.
Програма підготовки була сформована відповідно до запитів суддів, які спеціалізуються на розгляді кримінальних проваджень, та включає як теоретичні, так і практичні компоненти.
Особливу увагу слухачів привернули виступи:
– Віргіліуса Валанчуса, судді Суду Європейського Союзу (2016–2023 рр.), головного міжнародного експерта проєкту ЄС “Право-Justice”, який представив учасникам огляд судової архітектури Європейського Союзу.
– Віктора Городовенка, судді Конституційного Суду України, який ознайомив учасників з положеннями Висновку КРЕС № 27 від 6 грудня 2024 року.
– Андрія Маслюка, психолога НШСУ, який у своєму виступі акцентував на профілактиці професійного вигорання суддів в умовах війни, поділившись техніками психологічної самодопомоги.
Практичний блок підготовки доповнили виступи суддів Верховного Суду Наталії Марчук, Алли Макаровець, Світлани Яковлєвої, які зосередили увагу на аналізі судової практики у справах окремих категорій кримінальних проваджень.
Також надзвичайно змістовною виявилася лекція судді Вищого антикорупційного суду, доктора юридичних наук Олексія Кравчука, присвячена процесуальним і методичним аспектам проведення допиту в суді.
Доповнили навчальну програму й судді-тренери НШСУ – Ольга Гіда, Катерина Котельва, Вадим Кулєбякін, Андрій Мазниця, Ірина Тесленко. Вони поділилися досвідом щодо розгляду актуальних проблем судової практики у кримінальному процесі.
У межах підготовки також було передбачено тренінг "Електронні докази у кримінальному провадженні", що сприяв підвищенню рівня цифрової грамотності та ефективному застосуванню електронних доказів у судовому розгляді.
Програма підготовки була побудована таким чином, аби забезпечити активне залучення слухачів – з можливістю поділитися власним досвідом, обговорити прослуханий матеріал та поставити запитання лекторам.